Autostrada A8 s-a oprit în șanț

Autostrada A8 sau „a Unirii” a fost un subiect de propagandă împărțit frățește de Viorica Dăncilă și de Ludovic Orban. Adică de PSD și de PNL, înainte de 2018.

Autostrada A8 era o expresie care revenea în gura celor doi, cu rapiditatea pe care o folosesc papagalii cînd repetă ceea ce aud. Evident, nu este mare diferență între un pagal, Viorica Dăncilă și Ludovic Orban în privința inteligenței. În privința penajului colorat și a prostiilor emanate, îi depășesc pe papagali. Ca să fim corecți totuși, sunt ceva mai deștepți decât Florin Câțu. Sau decât Răzvan Cuc, pesedistul nefericit care ne-a pricopsit cu spaniolii.

Autostostrada A 8 avea nevoie de studiu de fezabilitate. Sectorul montan (care să ajungă la Târgu Mureș, de la Ungheni) era cel mai important. A costat și scump și, bineînțeles, a ieșit de la foarte prost în jos. Adică cu multe trepte sub 0 barat. Firma spaniolă Acciona angajată și-a bătut joc de lucrare. Mai exact, și-a bătut joc de studiul pentru sectorul esențial, cel montan.

CNAIR a întors studiul de fezabilitate, făcând observații care se întind pe 27 de pagini. Adică. Autostrada A8 a ajuns în gard sau în șanț. Sau s-a lovit de munte și s-a spart ca un pahar scăpat de pe tejghea.

O tâmpenie de aproape 18 milioane de lei pentru Autostrada A8

Practic, Acciona a acceptat să ofere o tâmpenie pentru Autostrada A8 în costul celor 17, 58 milioane de lei care s-au dus pe Apa Sâmbetei. Spaniolii trebuie să definitiveze observațiile până la finalul lunii octombrie acest an. Până în iulie 2022, sectorul montan făcut varză de către spanioli, trebuia să primească acordul de mediu.

Se vede că spaniolii nu fac numai filme idioate, faimoasele telenovele, mai nou, toacă banii pe maculatură. Și îi fraieresc pe români.

Oare nu se găsea prin țara asta a noastră niciun profesor universitar în domeniul contrucțiilor de drumuri care să facă acest studiu? Studenți eminenți nu mai avem? Cercetătorii au plecat toți? Proiectanți mai are țara asta?

Oare nu suntem noi țara unor Anghel Saligny, Gheorghe Duca, Dimitrie Leonida? Adică nu inginerii români au făcut Transfăgărășanul? Armata Română nu mai are ofițeri de la Arma Geniu? Canalul Dunăre-Marea Neagră, Sistemul hidroenergetic Porțile de Fier cine le-a proiectat? Mulți dintre noi știm, dar Ministrul Drulă nu prea. El visează mai nou să mute Gara de Nord. Atâta știe, atâta poate. De unde nu e, nici Ăl de Sus nu are pretenții… Despre fostul ministru Cuc, ce să mai vorbim…

Trebuia să apelăm la cine știe ce patroni de căpșunării reorientați să ne facă drumuri? Că oricine deschide o carte de istorie, află că spaniolii se pricep la oi și la căpșuni. Cam atât. L-au mai avut și pe Cervantes care ne-a pricopsit cu un aiurit care lupta cu morile de vânt. Probabil de asta i-au ales politicienii români pe spanioli. Se potriveau cu programele lor electorale.

Actual Știri Iași Știri Locale